Home » » FAKTA Mokhtar Dahari

FAKTA Mokhtar Dahari

                            Mokhtar Dahari vs. Maradona (1982)




14 Januari 1982, Stadium Merdeka, Kuala Lumpur. Mungkin ramai yang tidak tahu, dua legenda bolasepak ini pernah bertemu dalam satu perlawanan. Di Malaysia! Malah, sebelum Maradona terkenal pada Piala Dunia '86. Peristiwa yang kini dianggap bersejarah ini adalah perlawanan persahabatan antara pasukan pilihan Selangor yang diketuai oleh Mokhtar Dahari dengan kelab terkenal Argentina, Boca Juniors, yang diketuai oleh Diego Maradona (21 tahun) ketika itu.
Boca Juniors menang 2-1.

Susu Mokhtar Dahari (1983)

Sebagai seorang selebriti terkenal, mengiklankan jenama atau barangan jualan adalah antara tugas-tugas khas yang sering ditawarkan kepada mereka. Bagi selebriti sukanapa yang mereka makan tentu orang lain ingin makan, dan apa yang mereka minum tentu menyihatkan dan memberi tenaga dalam bersukan.

Pemain bolasepak legenda, Mohktar Dahari, mencapai kemuncak popularitinya pada 1983 apabila dijemput berlakon watak istimewa dalam filem Mekanik. Ramai orang berpusu-pusu mahu melihat Mokhtar muncul di layar perak. Selain itu pada tahun yang sama Mokhtar turut dipilih untuk mengiklankan sejenis barangan, iaitu susu!

Susu berjenama Frisiana - "Susu tepung penuh krim", "Khasiat dari Holland", "Baik untuk yang sedang membesar. Baik untuk dewasa"




Share this article :

0 comments:

Post a Comment

BANNER

ADVERTISE

 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Va Shazwan - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger