Home » » sensasi

sensasi

Suatu hari,seorang pemuda datang ke sebuah gerai mamak dan memesan satu gelas air teh

pemuda : mamak..teh RM1.00 satu

mamak :alright....

Setelah penat menunggu,akhirnya teh yang di order telah pun siap

mamak : nah..nie die teh RM1.00

pemuda :mamak!!kenapa di dalam teh nie ade lipas(dgn nada yg marah)

dengan selamber mamak menjawab

mamak : takkanlah hanya dgn RM1.00,kamu boleh mengharapkan kambing di dalamnye!!!!!

€___________________________________________________________________________________-

seorang reporter menenubual 2 org askar iaitu askar dr amerika dan askar dr israel...



askar amerika

reporter:izinkan saya utk menemubual encik?

amerika:ya silakan..

reporter:apakah peristiwa yg encik x blh lupakan?

amerika:peristiwa....saya amat terharu melihat kanak2 arab berjalan smbl tersenyum..membuatkn sy mengalir air mata..

reporter:seandainya encik terjumpe seorg knk2 yg kehausan, pada msa tu gak bekalan air encik ckp utk brperang..

amerika:sudah tentu sya bg bdk tu sdkt air utk dminum...manusia mna xda ati perut?

reporter:ehem..err seandainya encik trjumpa seorg wanita yg cantik warga arab, apa encik akan buat?

amerika:kalau sya bujang, sy akn tackle wanita trsebut bru la..ehem2..phm2 la

reporter:menurut tempatan, betul ker askar amerika kejam?

amerika:bkn semua askar amerika kejam..mungkin sebilangan..

reporter:baik, terima kasih kerana sudi ditemubual

amerika:sama2..



askar israel

reporter:izinkan saya utk menemubual encik?

israel:ye! cepat skit! jgn buang masa aku!..

reporter:apakah peristiwa yg encik x blh lupakan?

israel:haha!!..aku sgt menikmati membunuh, menyeksa org2 x bersalah..

reporter:seandainya encik terjumpe seorg knk2 yg kehausan, pada msa tu gak bekalan air encik ckp utk brperang..

israel:buat pe aku bg budak tu air!!..bknye aku knl budak tu, g mati r!!

reporter:ehem..err seandainya encik trjumpa seorg wanita yg cantik warga arab, apa encik akan buat?

israel:ape lg. aku jumpe je trus aku rogol sama dia!..pastu bru aku bnh nye..wakakak

reporter:menurut tempatan, betul ker askar israel kejam?..

israel:(megangkat senapangnya lalu menenbak pale si reporter)..OF COURSE LA!

reporter:X_X

Hasan lelaki bujang duduk di rumah sewa berseorangan, malam itu dia di datangi oleh sekumpulan JAIS ke rumah.

Salah seorang ahli JAIS mengetuk pintu rumahnya.

Hasan: Siapa?
JAIS: Kami Jais!

Hasan membuka pintu.

JAIS: Assalamualaikum.
Hasan: Waalaikummussalam, ada apa encik?
JAIS: Kami dapati ada perempuan di dalam rumah ini.
Hasan: Perempuan? Tak adalah Encik. (Muka Cuak)
JAIS: Kalau macam kami nak periksa rumah ini.
Hasan: Silakan.

Hasan berasa hairan siapa yang membuat aduan palsu sebegitu terhadapnya, ahli JAIS periksa semua termasuk syiling rumah tapi tiada perempuan di dalam rumah itu.

JAIS: Alhamdulillah tiada perempuan di dalam rumah kamu, kalau begitu kami mungkin mendapat aduan palsu, maaf mengangu saudara.
Hasan: Tidak mengapa, saya faham agama kita tegah maksiat saya tak buat perkara yang sedemikian.
JAIS: Kalau begitu kami beransur dulu, Assalamualaikum.
Hasan: Waalaikummussalam.

Selepas JAIS beredar telefon Hasan berbunyi.

Hasan: Hello, Ha Man ada apa?
Man: JAIS datang rumah kau kan? (gelak terkekeh-kekeh)
Hasan: Mana kau tau?!

Dari belakang Man beramai-ramai sebut: AFRIL FOOL!

Hasan: BABI!!! DAH LA BUAT AKU CUAK, AKU TAK KIRA MALAM NI AKU BAKAR RUMAH KORANGGG!!!

dikala hujan membasahi taman permainan di sekitar kwasan setinggan rumah ucop pada malam itu...ucop cuba berlari lari sambil meniup belon yg hasil rampasan beliau dari budak jiran sebelah rumahnya...waktu itu buyong,kawan ucop sedang memerhati tinkah laku kawannya itu yg sedang berlari menuju ke jalan besar...buyong cuba memikirkan kenapa beliau mndapat kawan seperti ucop..sedang asyik terfikir sambil menutup matanya tiba-tiba....



bbbbOMMMMMMM!!!



jantung buyong berdegup kencang kira2 100beep sesaat...buyong tidak mahu membuka matanya..beliau merasakan ucop kemalangan di jalan besar yg dipenuhi kereta yg lalu lalang disitu...angin bertiup kencang..suasana di sekitar taman permainan itu tiba2 mnjadi kelam..buyong cuba membuka matanya walaupun tidak sanggup melihat kawannya terlentang mati katak..baru buyong membuka mata tiba2 buyong mendengar...



"yong,,belon aku meletOp"ada g ak belon....kata si ucop..



buyong:: berlalu dari situ sambil menghidu stokinnya untuk membunuh diri....


Bapak sedang memandu membawa Atuk(Ayah bapak) dan Anak sulungnya(Cucu Atuk) di sebuah jalan raya di Kuala Lumpur, Bapak bawa sungguh laju macam F1, lalu Atuk menegurnya.

Atuk: Kau ni bawak pelan sikit kang langgar orang sapa yang susah, babi punya anak!

Bapak menyirap dengar kata Atuk, Dia hanya bersabar

Atuk: Kau ingat jalan raya ni macam jalan raya dulu ke bongok,bebal,haramjadah dah la bodoh sengal pulak tu! Ikut kan hati aku dulu tak kan aku lahirkan anak sial/haram macam kau ni, bawak laju macam pelesit... kalau aku lahirkan Michael Shuemaker takpelah jugak, kau tu bukan Micheal Shuemaker kau tu Ahmad Badigol Soot, Nama pun macam keturan babun belah mak kau dulu, kau ni memang dasar bajingan

Bapak terlebih extra menyirap, dia bawa laju sampai satu tempat dia perlahankan sedikit.. Atuk berubah fikiran

Atuk: Eh.. Ala anak ayah tadi ayah melawak saja jangan la ambil hati, ayahkan suka bergurau macam la tak kenal ayah hehe, bawak la laju-laju ayah suka bawak la macam Valentino Rossi, Alex Young ka.. sumpah ayah tak kisah nak, intan payung bapak ala bucuk-bucuk.

Bapak: Aik ayah tiba-tiba jadi baik ni tadi bukan main marah, apsal bapak? :)

Sekali Anaknya terbaca sesuatu di luar lalu bertanya kepada Bapak.

Anak: Bapak apa tu "RUMAH ORANG-ORANG TUA"?

Sebuah ceramah tentang anak lelaki dan bapa telah di jalankan di sebuah dewan perumahan.

Penceramah: Siapa di sini yang pernah merokok?

Majoriti ramai kaum bapa mengangkat tangan.

Penceramah: Turunkan tangan, dan siapa di sini cuba berhenti merokok?

Segelintir kaum bapa mengangkat tangan.

Penceramah: Hairan ya kenapa anak-anak kamu semua diam sahaja. Mereka tak pernah merokok?

Semua kaum bapa memandang tajam kepada anak-anak mereka.

Anum:Mak!Mak!Anum diterima sambung belajar,mak!

Mak Anum:Sekolah mana pulak terima ko masuk ni Num,setau mak..ko tu sekolah smpi tingkatan 2 je,itupun x abis!

Anum:Sekolah untuk orang mengandung mak..hehe

Mak Anum:bertuah anak mak..


Cite nie aku dgr dr mak aku tyme dye lepakking ngan membernya @ rumah aku



tyme tu, mak remaja tyme , mak die (nenek aku) suruh g rmh kwn mak dia untuk amik bju nenek aku tu setelah sekian lama kawan dye pinjam, x bagi2 lagi.nenek aku srh la mak aku g rmh mak cik ****, utk menagih balik baju tu..nak x nk, mak aku g la rmh kwn maknye..



sampai je rmh kwn maknye..



KETUK! KETUK! KETUK!



Assalammuallaikum!!

Assalammuallaikum!!

Assalammuallaikum!!



punye la lama mak aku ketuk..

tgu punye tunggu..last2

keluarla sorang budak nie..



mak aku:adik, mak adik ade kt dalam?.

adik:mak saye ckp,...die xde kat rmh..

mak aku:...(*%^$& anak kecik2 ajar menipu)*ckp dlm ati..

ibu:apa khabar cikgu, hr ini sye nk daftarkn anak sye ke sklh ini

cikgu:khbr baik puan, nie spa nama anak puan yg comel nie?

ibu:ha adik, apa nama adik?..jawabla

anak:nama saya spiderman

cikgu:adik, cikgu bukan tanye name superhero adik,tapi ape name sbnr adk?

anak:oh maaf..nama saya peter parker
Share this article :

0 comments:

Post a Comment

BANNER

ADVERTISE

 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Va Shazwan - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger