Home » » HAhahahaha lawak power

HAhahahaha lawak power

Seorang jejaka yang tak berapa hensome ingin mengayat aweknya supaya dia dapat tidor dengannya.



Jejaka : Awak, saya ada satu teka teki....



Awek : Apa dia?



Jejaka : Apa benda, tiada kanan atau kiri, tiada atas tiada bawah, tiada tengah tiada tepi, tiada awal tiada akhir ?



Awek : Ish, tak tau lah, I give up.



Jejaka : Itulah cinta saya pada awak....



Awek : Betul ke.... he he he. (merah gak lah pipi dia)



Jejaka : Awak, sudi tak awak teman saya di rumah malam ni?



Awek : Boleh, tapi awak kena jawap teka teki saya dulu.



Jejaka : Ok



Awek : Apa benda, bila dipegang sedap, tapi bila dirasa tak sedap?



Jejaka : Emm, tak tau lah.



Awek : Itulah tapak tangan saya (lalu awek tu melempang jejaka tak hensome itu dan terus blah)


Joko seorang warga dari Lombok sedang menggoda awek Melayu bernama Tipah.



Joko : Tipah, marilah ikut abang balik ke Lombok, abang membutuhkan mu di sana...



Tipah : Kepala butuh pak hang!!! (Lalu melempang Joko


Nak reject pompuan susah, takut nanti dia frust dan bunuh diri, jadi guna dialog ni



1) Semalam I check dengan doktor, dia kata I HIV positif...

2) Kat telinga I ni ada suara suruh I bunuh diri..

3) U nampak tak mamat tu... (padahal takda orang pun kat situ)

4) Adik beradik I ada 10 orang, semua belajar lagi, I kena sara diorang sebab parents I dah meninggal...

5) I dah keje kat 20 company, tapi paling lama tahan pun 2 bulan je...

6) Hari-hari along cari I, hutang dengan diorang dah mencecah 100 ribu...

7) Tiap2 hari I melancap, sehari sampai 10 kali....

8) Errr, sori, terpegang pulak....

9) Lupa nak bagi tau u, I ni duda anak 10

10) Ish, kalau nak kawin dengan U, I kena ceraikan bini I yang ke 4 tu, sian dia..



Baru semalam aku nampak dia di sini. Akhirnya dia pergi juga. Dah lima tahun kami bersama. Tak pernah berpisah, hari-hari bersama. Kita selalu pergi dan balik kerja bersama. Dah macam belangkas. Kalau hari minggu kita pergi pasar bersama-sama. Hubungan kami memang erat. Ini semua salah aku, akibat tabiat berjudi ku, langsung tak simpan duit. Hujung bulan mesti habis. Jadi terpaksalah aku lepaskan dia. Aku pun dan setahun menganggur, jadi mana ada duit lagi nak bayar ansuran kereta. Bye bye kereta ku.....

prhbungan kte

amat brmkna bgiku..

kau ktawa

aku ktawa..

kau mnngis

aku mnngis..

kau trjun bngunan

aku tngok dri bwah n jrrit.......

"FUYOOOO...

COMPIRM MATI WOO

Kerana Isteriku Bernama Liza

“Abang ni, pakai tu elok-elok la sikit,” kata Liza lembut sambil membetulkan pakaian Usin. Usin tersenyum memandang isterinya.”Cantik isteri abang hari ni,” Usin mencubit pipi Liza lembut.

“Ayah, ayah, cepat la yah,” Farah dan Adi meluru masuk ke bilik kerana dah tak sabar-sabar nak bertolak pulang ke kampung. “Yelah, yelah, ayah dah siap ni.” Liza hanya tersenyum melihat suaminya itu melayan karenah anak-anak mereka yang comel dan manja.

“Abang, dah lama kita tak balik kampung macam ni, ye?” “Iyelah, maklumlah abang ni sibuk dengan urusan perniagaan. Baru kali ni abang ada peluang untuk cuti panjang.” Usin berkata kepada isterinya tercinta.

Perjalanan daripada KL ke Tangkak mengambil masa lebih kurang empat jam. Farah dan Adi dah pun terlelap kat kerusi belakang. Begitu juga dengan isterinya, Liza. “Tak sabar rasanya nak tiba kat kampung,” Usin berkata dalam hati.

Sedikit demi sedikit Usin menekan minyak keretanya. Semakin lama keretanya semakin laju dan Usin semakin seronok. Usin dah tak sabar untuk segera sampai ke kampungnya. Pedal minyak ditekannya lagi dan Honda Civicnya mula memecut. Usin cilok kiri, cilok kanan. Habis semua kenderaan dipotongnya. Bangga betul Usin masa tu. Terlupa dia sekejap pada anak dan isterinya yang sedang tidur.

“Eh abang, kenapa bawa laju sangat ni?” tiba-tiba Liza terjaga dari tidurnya.”Tak ada apa la sayang, rileks…cepat sikit kita sampai kampung nanti.” “Sabar bang, sabar. Biar lambat tak apa….jangan laju sangat bang,20 Liza takut.” Liza cuba memujuk Usin supaya memperlahankan kenderaannya. “Rileks Liza?tak ada apa-apa,” Usin terus memotong bas ekspres di depannya tanpa was-was.

“Haaa..kan, tengok. Tak ada apa-apa kan?” kata Usin setelah berjaya memotong bas ekspres tadi. “Sudah la tu bang.” “Ha… tu ada satu lagi bas ekspres. Liza tengok abang motong dia aaa….” Usin terus masuk gear 3, pedal minyak ditekannya hingga jejak ke lantai.

Usin terus membelok ke kanan untuk memotong dan …di depannya tersergam sebuah lori balak yang besar dan gagah dan………………..ABANG!!

———————-

“Usin….bangun Sin,” sayup-sayup terdengar suara emaknya. Usin membuka matanya. Dia terlihat emaknya di situ. “Mana Liza mak? Macammana dengan Liza mak? Farah, Adi….mana anak-anak saya mak?” Bertubi-tubi Usin menyoal emaknya. Usin tak dapat menahan kesedihannya lagi. Usin menangis semahu-mahunya di depan emaknya.

Emaknya memandang Usin tepat-tepat. “Macamana dengan isteri Usin mak, Liza?” Usin masih terus menangis.

PANGGG!!

Kepala Usin yang botak itu ditampar oleh emaknya dengan tiba-tiba. Usin terdiam. Kenapa emaknya buat dia macam tu?

“Banyak la engkau punya isteri! Keja pun pemalas ada hati nak berbini. Tu la, tidur lagi senja-senja macam ni! Dah! Bangun pegi sembahyang!” emaknya terus merungut sambil berlalu keluar….

…Dan Usin tersengih keseorangan. Rasa macam nak masuk dalam tin biskut! Malu beb!!

Sekian, Terima Kasih…
Harap Maklum…



Suatu hari..seorang Makcik menyewakan salah satu biliknya
untuk seorang pemuda penyelidik nak buat kajian kat kampungnyer..
Penyelidik yang dah bersetuju tu pun menyewa la..
Malam tu..
Time penyelidik tu nak mandi..maklum ler bilik air kampung..
Dah tu dia tu..hensem lagi..muda lagi..
Makcik tu pun "semacam" ler..dia pun nak pi ngendap si anak muda nie mandi....
Makcik nie kantoi sekali..oleh pemuda tu..
Kali keduanya pun kantoi..nak ngendap nie..
Kali ketiganya..pemuda tu naik bengang dan bagi warning..
" Kalau makcik ngendap saya sekali lagi...saya rogol makcik!!!"
Kemudian..makcik tu keluarkan jari kelingking dan berkata...

" JANJI TAU..!!".

'Bila ku lihat bintang ku tringat kn mu...

'Bila ku renung bulan ku merindukanmu...

'bila ku sepi,ku rindukan suaramu...

Ada ke patut bila ku tengk cerita king kong ku tngk mke kingkong tu mcm mke kamu...

hahaha....

(Hantar msj nie kt AWEK kwang n tngk brp rmi yg reply kt kwang,,,'BANGANG!!!!!')

Pasha adalah seorang isteri yang terlalu cemburu kerana Jejai iaitu suaminya lebih banyak habiskan masa untuk menjaga kereta daripada mejaganya, malah duit yang dibelanjakan untuk kereta lebih banyak daripada untuknya sebagai isteri. Kerana sudah tidak tahan Pasha bersemuka dengan Jejai untuk mendapatkan penjelasa.

Pasha : “Apa kelebihan kereta abang Jejai itu, sampai Abang Jejai lebih memberikan perhatian kepadanya berbanding saya.”

Jejai : “Kerana, setiap kali aku melihat keretaku, aku merasakan kebahagiaan, dari luaran dan dalaman kelihatan begitu indah.”

Pasha : “Aku pun boleh”

Jejai : “Keretaku selalu melayan aku, seperti aku menjaganya”

Pasha : “Kalau kau menjaga aku dengan baik, aku juga akan menjaga kamu dengan baik..”

Jejai : “Ketika aku sedang gundah, aku pergi berjalan-jalan dengan keretaku, seakan-akan masalahku akan berkurang.”

Pasha : “Aku rasa, akupun boleh berusaha menjadi isteri yang seperti itu.”

Jejai : “Ya mungkin kau boleh lakukan semua tu, tapi ada satu perkara yang tidak pernah dilakukan oleh keretaku, tapi kau selalu melakukannya.”

Pasha : “Apa tu?”

Jejai : “keretaku tidak pernah mengeluh”
Share this article :

0 comments:

Post a Comment

BANNER

ADVERTISE

 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Va Shazwan - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger