Home » » saper lagi sedih

saper lagi sedih

Lawak bulan puasa...


Ada tiga orang sahabat si A, si B dan si C, yang
tinggal serumah di sebuah
apartment setinggi 60 tingkat. Pada suatu petang
setelah tamat bertugas
mereka ini telah kembali dari bertugas untuk pulang
ke rumah.

Dilihatnya ramai orang sedang berkerumun di depan
lif. Rupanya elektrik
padam dan lif tidak berfungsi....

si A : Macamana ni...rumah kita lak atas sekali?

si B : Aduhhhh...bikin bingung kepala, nak panjat
tangga larat ke..?

si C : Aku rasa baik kita panjat tangga aje...kita
pun tak tahu bila
agaknya elektrik ada balik

si A : Aku ada satu idea, kita panjat tangga sambil
bercerita, tapi kita
kena bercerita yang sedih aje, sebab kalau kita
buat cerita lawak...kita
akan terasa sesak nafas sebab kita ketawa...biar
kita serius dengar
cerita.

Mereka pun bersetuju, so mereka mulalah melangkah
kaki memanjat tangga
untuk ke tingkat 60.

si A mula bercerita....

si A : Aku masa kecil punyalah sedih dalam sejarah
hidupku...aku membesar
tanpa bapa, bapaku meninggal semasa aku dalam
kandungan, dari kecil
aku....bla bla bla bla bla.....Punya la sedih mereka
mendengar cerita si A
hingga meleleh leleh...sedar tak sedar mereka dah
sampai kat tingkat 20.
Mereka berhenti sekejap bukannya kerana penat tapi
berhenti untuk lap air
mata...kemudian mereka kembali memanjat sambil si B
pula bercerita....

si B : Sejarah hidup aku lagi sedih, semasa umur aku
5 tahun kedua ibu
bapaku meninggal dalam kemalangan jalanraya...aku
dibesarkan oleh abang
sulung ku saja yang pada tu berumur 15 tahun. Abang
sulung ku tak
bersekolah dan dia bekerja untuk menyara aku adik
beradik seramai 4
orang... bla bla bla bla......

Sekali lagi mereka bertiga meleleh sedih....punyalah
lama cerita si B
dengan tak sedar mereka dah sampai ke tingkat 55.
Hanya 5 tingkat aje
lagi... sambil melangkah memanjat tangga yang
ketingkat 56, si C mula
menyampuk

si C : Alaaaaaa...korang punya cerita tak sedih
lagi...cerita aku lagi
sedihhhh punya.

si A : kau ada sejarah hidup sedih juga ke...?

si C : emmmm...mungkin hari ini dalam sejarah...

si B : cerita aje le...kita dah tinggal 4 tingkat je
lagi

si C : aku sedih kerana...KUNCI RUMAH KITA AKU
TERTINGGAL DALAM KERETA....
UWAAAAAAAAAAAAAAA
Share this article :

0 comments:

Post a Comment

BANNER

ADVERTISE

 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Va Shazwan - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger