Home » » IPHONE5 VS SAMSUNG SIII VS LUMIA 920

IPHONE5 VS SAMSUNG SIII VS LUMIA 920

Mana lagi power?

Dua hari yang lalu penaiktarafan sistem operasi IOS kepada version ke enam mengakibatkan aplikasi GoogleMaps hilang dari semua peranti Apple. Apple yang memang terkenal dengan petty bullshit juga memadam aplikasi Youtube dengan penaiktarafan IO6 ini. Kami di Blogserius menggunakan iPad kami sebagai GPS ketika memandu. Kalau hendak kemana-mana di KL untuk cover events teknologi GoogleMaps ialah penyelamat. Dengan ketiadaan GoogleMaps di IO6 ini akan mengakibatkan ramai pengguna peranti Apple sesat jalan. Nampaknya kenalah pakai GoogleMaps di telefon Android kami.

Sungguhpun begitu kalau dari segi ketepatan pemetaan dan voice navigation IOS dan Android masih tak boleh mengalahkan NOKIA. Masa kami honeymoon di Singapure tempohari NokiaMaps lah yang menyelamatka kami. Tak perlu pakai sim kad ianya masih berfungsi. Tak perlu data plan juga kerana peta Singapura, Malaysia dan Thailand kami dah muat turun.

Simply put................ NOKIA mungkin syarikat yang sudah tidak gah tetapi dalam bab pemetaan sila bow down to the king!

Thanks AMANZ.MY for the tip




Laporan asal NOKIA
Share this article :

0 comments:

Post a Comment

BANNER

ADVERTISE

 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Va Shazwan - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger